TAMIYA 32598 Russian Medium Tank T-55
- Opis
- Dane techniczne
- Opinie (0)
Opis
Tamiya 32598 Russian Medium Tank T-55
Plastikowy model czołgu do sklejenia i malowania.
Główne cechy modelu:
- skala 1:48
- długość ok. 190 mm
- szerokość ok. 69 mm
- obrotowa wieża
- gąsienice z segmentów i pojedynczych ogniw.
Zestaw nie zawiera farbek i kleju.
T-55 to sowiecki czołg podstawowy z okresu Zimnej Wojny. Pierwsze prototypy tego pojazdu powstały w 1956-1957 r., a produkcja seryjna na terenie ZSRR wystartowała w 1958 r. i trwała do 1981 roku. W jej toku powstało – tylko na terenie Kraju Rad – ok. 27.500 wozów tego typu! Masa bojowa czołgu dochodziła do 36 ton. Napęd zapewniał pojedynczy silnik W-55 o mocy 580 KM. Uzbrojenie podstawowe stanowiła armata czołgowa D-10T2 wz.1944 kal. 100 mm, a uzbrojenie dodatkowe składało się z: karabinu maszynowego SGMT kal. 7,62 mm oraz karabinu maszynowego DSzK kal. 12,7 mm.
Czołg T-55 stanowił rozwinięcie wozu T-54 i podobnie jak on był postrzegany jako czołg podstawowy (ang. MBT - Main Battle Tank). Główne różnice pomiędzy obydwoma pojazdami dotyczyły zastosowania jednostki napędowej o większej mocy na T-55, jak również nieco innego modelu armaty kal. 100 mm. Ponadto wprowadzono też takie modernizacje jak chociażby zwiększenie zapasu przewożonej amunicji czy seryjnie montowana stabilizacja armaty w pionie i poziomie. Finalnie, powstał bez wątpienia bardzo udany wóz, postrzegany w latach 50. i 60. XX wieku, jako jeden z najlepszych w swej klasie na świecie. Wóz ten był również na szeroką skalę eksportowany oraz produkowany licencyjnie w wielu krajach światach (np. w Czechosłowacji czy Polsce). Został użyty bojowo w bardzo wielu konfliktach zbrojnych po 1945 roku, między innymi w: wojnie sześciodniowej (1967), wojnie indyjsko-pakistańskiej (1971) czy wojnie iracko-irańskiej (1980-1988).
Producent | Tamiya |
Kod produktu | tam32598 |
Waga | 0.31 kg |
Ean: | 4950344325986 |
Skala | 1:48 |
Plastikowy model do sklejania. Nie zawiera kleju ani farb.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.